Toch maar een koe

Column Albert Verschure

Het zag er vanaf een afstandje zó lekker uit en het was nog betaalbaar ook. Die kans kon ik niet aan me voorbij laten gaan. Bereid iets nieuws te proberen, aarzelde ik geen moment. Soms vergeet je even wat er thuis op je wacht.

Heilig
Voordat u hele slechte dingen over mij gaat denken, leg ik even uit waar ik het over heb. Vandaag de dag gaat het om beleving. Als ondernemer show je je product of dienst alsof het heilig is. Zelfs als het gaat om simpele schoenveters of plastic bestek of nog erger, accountantsdiensten.

Mooi sausje
Je giet er een mooi sausje overheen, doet er een strik omheen en het verleidingsmechanisme treedt in werking. Daar is op zich niets mis mee. Van vrouwen in een joggingbroek en een slobbertrui, worden de meeste mannen immers ook niet warm, hoe lief en aardig ze ook zijn. Maar wat je aan de buitenkant uitstraalt, moet wel een beetje overeenkomen met de inhoud.

Deceptie
Terug naar mijn deceptie. Dorstig en op zoek naar wat gezonds trok de cactusdrank uit de supermarkt onmiddellijk mijn aandacht. Bij de aanblik van dat groene tropische plaatje op de fles, was ik om. De smaak was inderdaad niet verkeerd. Nieuwsgierig bestudeerde ik het etiket: er bleek slechts 0,1 procent cactusconcentraat in te zitten.

Niet te bont
Ik nam snel het pak melk uit de koelkast en beloofde de daarop afgebeelde koe eeuwige trouw. Beste ondernemers, natuurlijk is het uw plicht om te verleiden, maar maak het niet te bont.