Aanvragen TVL nu ook via intermediair

vrijdag 04/09/2020

Vanaf 1 september 2020 kunnen ook accountants en andere intermediairs namens ondernemers een aanvraag indienen voor de regeling Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL).

Voorheen konden alleen ondernemers zelf de tegemoetkoming aanvragen. Nu is het ook mogelijk dat de aanvraag wordt ingediend door intermediairs, zoals accountants. Wel moet de ondernemer daarvoor eerst een ketenmachtiging geven aan de intermediair via eHerkenning.nl. Het aanvragen van de tegemoetkoming is mogelijk tot uiterlijk 30 oktober 2020 17:00 uur.

Tegemoetkoming Vaste Lasten

De Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) is de opvolger van de Tegemoetkoming ondernemers getroffen sectoren COVID-19 (TOGS). De regeling voorziet in een tegemoetkoming voor mkb-ondernemers en zzp’ers die een omzetverlies van 30% of meer hebben geleden als gevolg van de coronacrisis. Ondernemers die aan de voorwaarden voldoen, hebben recht op een eenmalige tegemoetkoming van minimaal  1.000 en maximaal  50.000, afhankelijk van de omvang van het bedrijf, het geleden omzetverlies en de hoogte van de vaste lasten. De tegemoetkoming is belastingvrij.

Voor meer informatie over de Tegemoetkoming Vaste Lasten kun je contact opnemen met ons kantoor.